SEO staat voor "Search Engine Optimization". In Nederland spreken we over zoekmachine optimalisatie. Hier ligt de focus op het zo hoog mogelijk worden weergegeven in de organische Google zoekresultaten.
Zoekmachine optimalisatie is een lange termijn strategie dat bekend staat om de vele voordelen zoals de relatief lage kosten en de - hoeveelheden - kwalitatieve bezoekers. Waar een hoge conversie uit voort vloeit.
Met Google Ads (SEA) campagnes zet je in op korte termijn, maar zodra je campagne afgelopen is, valt je publiek per direct weg. Website optimalisaties zijn investeringen die blijvend zijn. Ook als je opeens je budget ergens anders nodig hebt. Een investering in SEO is een investering in de toekomst.
Benieuwd wat zoekmachine optimalisatie kan betekenen? Lees snel verder.
Haal je voordeel uit het aan de top van de Google zoekresultaten schitteren. Vlieg de concurrentie voorbij, zo ben je altijd vindbaar voor je publiek en het eerste wat je doelgroep ziet.
Klinkt dit goed? Maar heb je geen tijd of zin om iedere week urenlang bezig te zijn met zoekmachine optimalisatie? Wij helpen je graag om alsnog te profiteren van alle voordelen van bovenaan in Google staan. Wij hebben er ongelofelijk veel lol in om websites naar de top van de zoekresultaten te helpen. Klinkt goed? Neem dan snel contact met ons op, wij zijn klaar en hebben er zin in!
Naast het niet genoeg tijd hebben is de tekortkoming aan actuele SEO kennis de voornaamste reden voor bedrijven om het uit te besteden. Voor velen is dit een lastige combinatie. Het investeren in SEO en vervolgens worden beladen met statistieken die je niks zeggen.
Je wilt tastbaarheid, eenvoudig en snel de voortgang kunnen inzien om vervolgens te zien wat dit je oplevert (ROI). Deze wens hebben wij laten uitkomen.
Naast dat wij voor ieder project één persoon als vast aanspreekpunt verzorgen hebben wij ons eigen resultaten platform. In dit platform is technische kennis absoluut niet nodig. In één oogopslag zien hoe je vindbaarheid is gestegen, op welke zoektermen je wordt gevonden en wat concurrentie doet.
Zoekmachine optimalisatie kan je opdelen in 3 onderdelen: Autoriteit, techniek en content. Wij verwijzen naar deze 3 onderdelen als de 3 pilaren voor een succesvolle website. Stevige pilaren zijn fundamenteel voor het succes van een tempel (je website).
Wanneer alle pilaren - stuk voor stuk- zorgvuldig worden ontwikkeld zal je een stevig eindresultaat hebben dat lang meegaat. Doe je dit niet? Dan zal wat je hebt opgebouwd als een kaartenhuis in elkaar zakken.
In de afgelopen jaren is Google de autoriteit van een website steeds belangrijker gaan vinden. Een knappe website met pakkende teksten is lang niet meer genoeg om mee te spelen in de zoekresultaten.
Net zoals dat jij advies over je gezondheid eerder aanneemt van een gespecialiseerde arts dan van de overbuurman, is Google ook opzoek naar specialisten. Een specialist is een autoriteit. Dit geldt ook online.
Hoe overtuig je Google van jouw specialisme en dus autoriteit? Kwalitatieve verwijzingen vanuit externe websites. Google ziet externe verwijzingen naar je website als waardering en teken van specialisme. Dit is heel secuur werk, want niet alles wordt geaccepteerd en Google is streng op dit gebied.
In theorie zijn 2/3 pilaren - autoriteit & content - zelf uitvoerbaar. Bij de pilaar "techniek" wordt het voor degene zonder programmeer ervaring lastig.
Binnen de technische pilaar zorgen we ervoor dat de code van je webpagina's perfect zijn opgebouwd. Dit betekent exact volgens het boekje, zoals Google dit graag ziet.
Hier herschrijven we bestaande code en passen we afbeeldingen aan om naast perfecte code ook alle laadsnelheden te optimaliseren.
Heb je niks boeiends te melden? Laat het dan. We horen vaak - en zien ook vaak nog - dat pagina's bomvol staan met "SEO-content". Je webpagina volproppen met je gewenste zoekterm, in de titels en alinea's. Dit grapje werkte vroeger, maar is nu achterhaald.
Naast dat het geen serieuze meerwaarde meer heeft, zorgt dit vaak voor frustratie bij lezers. Schrijf je je teksten om je zoekterm zoveel mogelijk terug te laten komen? Dan gaat dit vaak ten koste van de leesbaarheid van de tekst en automatisch dus van de gebruiksvriendelijkheid van een pagina. Lezer haken af, verlaten je pagina en bezoeken de concurrentie.
Inmiddels is Google zo slim dat zoekresultaten niet langer worden samengesteld vanuit zoekwoord overeenkomst. Google is zo ver dat ze je zoekintentie begrijpt. Hierdoor kan je met één pagina goed op een groot aantal zoektermen worden weergegeven.
Pagina's dienen opgebouwd te zijn met content dat exact aansluit op de zoekintentie van je doelgroep. Begrijp jij de zoekintentie en sluit jouw pagina hier beter op aan dan de concurrentie? Dan ben je een beter resultaat. Met de andere twee pilaren overtuigen we ook Google hiervan.
Hierover zullen we altijd een eerlijk en transparant advies geven. Maar in praktijk hebben we nog nooit meegemaakt dat het stijgen in de zoekresultaten niet kan. Het kan zo zijn dat je met een bepaalde strategie strategie al het plafond hebt bereikt, of dat het je simpelweg niks oplevert.
Daarom doen we uitgebreid onderzoek en ontwikkelen we voor ieder project een oplossing/strategie op maat. Er is ongelimiteerd terrein te winnen in de Google zoekresultaten en dit is met een juiste strategie voor iedereen mogelijk.
Dit krijgen we vaak te horen. Ik ben pas begonnen met mijn website of heb hier nooit tijd in gestoken en ik moet het opnemen tegen gevestigde organisaties zoals Amazon, Bol, etc. De zorg dat je niet kan concurreren met online giganten kunnen we je direct ontnemen, dit is namelijk onzin.
Je moet het specifieker aanpakken. Wanneer iemand googelt op een brede zoekterm zoals "horloge kopen" is diegene nog in de oriënterende fase. Als de focus wordt gelegd op specifiekere zoektermen zoals "handgemaakt Zwitsers horloge met automatisch uurwerk" heb je minder concurrentie, wordt je sneller hoger weergegeven en spreek je de bezoekers aan die al exact weten wat ze willen.
Bezoekers die al opzoek zijn naar een exacte oplossing - hetgeen dat jij aanbiedt - zijn vanzelfsprekend makkelijker te overtuigen dan oriënterende bezoekers, waardoor je conversie en omzet hoger zal zijn.
Voor iedere euro die ik hier in investeer krijg ik niet direct meer dan een euro terug. Om je geen eenzijdig beeld te geven benoemen we dit ook. Het is geen vorm van adverteren, er is geen garantie op een bepaald resultaat binnen een bepaalde periode mogelijk.
Dat klinkt vervelend, welke voordelen heeft SEO dan wel? Op langere termijn haal je uit SEO velen malen meer en goedkoper nieuwe opdrachten/klanten uit je investering. Dit komt doordat je doelgroep al bestaat en actief opzoek is op Google.
Deze mensen zijn exact opzoek naar je oplossing en hoeven dus bijna niet meer overtuigd te worden. Maar helaas, ze weten niet van je bedrijf af want als ze opzoek gaan wordt je niet weergegeven.
Wanneer je met SEO top posities in Google opbouwt, zal met de tijd je klanten en dus omzet blijven stijgen terwijl je kosten hiervoor minimaal zijn vergeleken met de kosten van adverteren.
Het resultaat van SEO is dat je dag en nacht, 24/7 vindbaar zal zijn in de zoekresultaten en hier maximaal van kan profiteren, terwijl je bijvoorbeeld bij Google Ads voor een relatief hoog tarief bezoekers koopt. Wanneer je door je budget heen bent wordt je direct niet meer weergegeven.
De voordelen kort opgesomd: meer website bezoekers, lagere kosten, kwalitatief betere bezoekers, een hogere conversie en 24/7 vindbaar.
"Wij wouden graag verdere bekendmaking voor ons bedrijf en waren hiervoor met een andere partij in zee gegaan. Dit liep anders dan gehoopt, het koste veel geld en er is 0 resultaat geboekt.
Inmiddels kregen wij contact met Camden van SallandSEO. Hij kan in begrijpelijke taal uitleggen wat wel en niet de mogelijkheden zijn. Daarnaast was er een groot verschil in de kosten.
Camden kwam met een uitgebreid en duidelijk plan en stond vanaf dag 1 voor ons klaar. Het maakte niet uit of we 's avonds of in het weekend contact zochten, Camden was gewoon bereikbaar.
Na een korte periode van samenwerking met Camden op gebied van SEO & SEA, merkten we al snel dat dit ook echt werkte.
Camden doet wat hij zegt en is er creatief in het maken van goede Ads.
Zeker een aanrader!"
- Dreo.nl